Naujienos

Beprasmiška gerti aštuonias stiklines vandens per dieną
2008-04-04

     Pasirodo, kad tvirtinimas, kaip sveikatai naudinga išgerti aštuonias stiklines vandens per dieną, yra mitas. Mokslininkų teigimu, neužtenka mokslinių įrodymų, kad didesnis kiekis vandens gali būti naudingas sveikam žmogui. Netgi neaišku, iš kur kilo šis taip plačiai paplitęs tvirtinimas. 
       Amerikiečių nefrologai bandė pagrįsti tvirtinimus, kad kasdien išgėrus aštuonias stiklines po aštuonias uncijas (220 g) vandens, iš organizmo pasišalina toksinai, nepriaugama svorio ir pagerėja odos spalva.
    Kaip tvirtina gydytojas Den Negojanu ir jo kolega Stenli Goldfarb iš Pensilvanijos Universiteto, nei vienas iš eksperimentų nepatvirtino, kad vidutiniam statistiniam sveikam žmogui būtina kasdien išgerti tokį kiekį vandens. (t.y. 3,3 pintos arba 1,9 litro).
    „Iš tikrųjų netgi neaišku iš kur atsirado toks patarimas“, - praneša tyrėjai straipsnyje pasirodžiusiame Journal of the American Society of Nephrology..
Mokslininkai turi įrodymų, kad daugiau vandens gerti būtina žmonėms, kurie gyvena karšto ir drėgno klimato sąlygomis, taip pat tiems, kurie daug sportuoja. Beto, kaip paaiškėjo tyrimo metu, gausus vandens gėrimas padeda iš organizmo pasišalinti susikaupusioms druskoms ir toksinams. O nauda vidaus organams niekuo nepagrindžiama.
    D.Negojanu ir S.Goldfarb taip pat patikrino teoriją, neva geriant daug vandens atsiranda sotumo jausmas ir sumažėja apetitas. Panašaus požiūrio šalininkai tvirtina, kad vanduo padeda išlaikyti normalų kūno svorį ir padeda kovojant su nutukimu. Bet ir šis tvirtinimas pasirodė neįtikinamas, rašo gydytojai. Išsamūs klinikiniai tyrimai neparodė, kad vandens gėrimas padeda išlaikyti tam tikrą svorį.
    Neretai sakoma, kad vandens trūkumas organizme sukelia galvos skausmą, tačiau šio tvirtinimo pagrindimui taip pat pritrūko įrodymų. Buvo atliktas vienas nedidelis tyrimas. Ir nors tiriamieji gėrę vandenį rečiau skundėsi galvos skausmais, tačiau pagal eksperimento rezultatus negalima buvo teigti kokių nors išvadų.
    Vandens gėrimas dar laikomas priemone odos spalvai pagerinti. Tyrimo autoriai pripažįsta: vandens trūkumas organizme gali sumažinti odos elstingumą, tačiau nei vienas tyrimas nepatvirtino, kad gausesnis vandens vartojimas pagerina odos spalvą.
    Literatūros, pateiktos D.Negojanu ir S.Golfarb darbe, apžvalga parodo, kad įtikinančių įrodymų apie gausaus vandens vartojimo naudą, nėra. Iš kitos pusės nėra ir įrodymų, kad tai neduoda jokios naudos. „Paprasčiausiai trūksta įrodymų  aplamai“ - aiškina mokslininkai
    Vidutiniškai žmogaus organizmas išnaudoja nuo 1,7 iki 2,6 pintos (1-1,5 litro) vandens per dieną. Esant aukštai temperatūrai ar fiziniam krūviui, šis kiekis didėja. Tai kompensuojama geriant vandenį. Be to, nemažai vandens yra maiste, todėl nebūtina išgerti lygiai tiek pat, kad atstatyti vandens lygį. O vandens perteklius organizme gali suardyti druskų pusiausvyrą ir sukelti „vandens intoksikaciją“, kuri gali baigtis mirtimi.

Šaltinis:www.gzt.ru

VISA INFORMACIJA, ESANTI ŠIAME TINKLAPYJE YRA TIK INFORMACINIO POBŪDŽIO. ESANT SUSIRGIMAMS KREIPKITĖS Į GYDYTOJĄ AR VAISTININKĄ.

UAB "Mitela". Goštauto 5/2 butas 63, LT-01106,  Vilnius, Lietuva. Telefonas (8~5) 2127641, faksas (8~5) 2127425, el. paštas info@mitela.lt. Perspausdinti bet kurį svetainėje publikuojamą straipsnį ar iliustraciją galima tik gavus rašytinį UAB “Mitela” sutikimą.

0.13668